Pim Bouman gekozen tot lijsttrekker van VVD Altena

In de Algemene ledenvergadering op donderdag 12 juli 2018 is Pim Bouman gekozen tot lijsttrekker van VVD Altena voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 november 2018.

Pim Bouman is op dit moment wethouder in de gemeente Aalburg en woont in Genderen. Nummer 2 op de lijst is Robert van Dijk, huidig fractievoorzitter van de VVD in zijn woonplaats Woudrichem. Burgerraadslid voor de VVD, Jan Kolff woont in Oudendijk en staat op nummer 3. Op de 4e plaats vinden we burgerraadslid Herman Bouman uit Andel. Op plaats 6 staat de huidige fractievoorzitter in Aalburg, Bert Bouman uit Genderen. Op de lijst staan 20 kandidaten, 5 vrouwen en 15 mannen.

Er is een mooie mix ontstaan tussen kandidaten met veel bestuurlijke ervaring en een viertal jonge aanstormende talenten, die aan het begin van hun politieke carrière staan. Met op plaats 5, Sanne Muijs uit Dussen en op plaats 7, Rik van der Pluijm uit Hank. Nummer 9, Jacco de Waal uit Werkendam en nummer 12, Koen de Keijzer uit Woudrichem zitten nu al in de Jongerenraad van Altena.

De lijst wordt verder gecompleteerd met op plaats 8, Dite van Vianen (Dussen), op 10, Els Bouman (Wijk en Aalburg), 11 Kees Braat (Woudrichem), 13 Dennis Groen (Dussen), 14 Marc Pullen (Rijswijk), 15 Frederik van Beek (Sleeuwijk), 16 Sophie Schreuders (Wijk en Aalburg), 17 Rijkwerd de Jong (Drongelen), 18 Aart Geurtsen (Woudrichem) en op 19 nestor Marien de Jonge uit Andel. Inge Schuller uit Woudrichem, eerder beoogd lijsttrekker, wordt op plaats 20 onze lijstduwer. Inge Schuller heeft om persoonlijke redenen hiervoor gekozen.

Pim Bouman heeft veel zin om met dit enthousiaste team de VVD-kar in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen te gaan trekken.