Eric Dorrestijn

Ik ben Eric Dorrestijn, gehuwd en trotse vader van 3 kinderen. Wij wonen in Genderen sinds 2013; daarvoor hebben we 6 jaar in Wijk & Aalburg gewoond en daarvoor 5 jaar in Rijswijk. Daarmee wonen we al geruime tijd in het mooie gebied van Altena. Wij voelen ons zeer thuis in deze streek, vanwege de rust, de mensen, de landelijke sfeer en de ruimte.
In het dagelijks leven werk ik bij KPN. Ik ben verantwoordelijk voor alle juridisch-commerciële zaken van KPN, werkzaam op het hoofdkantoor te Rotterdam.
Ik ben lid van de VVD omdat ik een liberaal hart hebt. Ik geloof in de kracht en de keuzevrijheid van het individu en vind dat we met elkaar een maatschappij moeten bouwen waarin mensen de mogelijkheden hebben om zichzelf te ontplooien en hun eigen keuzes te maken. Dat alles binnen een set van regels die dit faciliteert en mensen beschermt tegen willekeur en tegen mensen die zich niet aan de regels houden. De VVD staat voor die waarden en normen. Ooit had de VVD de slogan “Gewoon jezelf kunnen zijn”. Dat vind ik nog steeds de beste samenvatting van mijn idee over de maatschappij.
Inwoners van Altena moeten op de VVD stemmen omdat we in staat zijn dit gedachtengoed om te zetten naar daden: we zijn concreet, we hebben plannen die uitvoerbaar zijn, we luisteren goed naar de burger, we zijn er niet voor één specifieke groep maar voor iedereen, we houden het huishoudboekje op orde en we zorgen dat er regels zijn die mogelijkheden bieden en mensen niet onnodig betuttelen. Het beste wordt dat verwoord in één van onze hoofdthema’s bij deze verkiezingen:  “De gemeente is er voor U!”